[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( بهمن 1392 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 30-41 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی موانع و ارائه راهکارهای مناسب جهت برقراری نظام مدیریت کیفیت جامع (TQM)در بیمارستان فاطمه زهرا (س) شهرستان ساری
آذین عکاظی *، دکتر آریا سلیمانی، عزیز نوروزی نودهی، علی گل‌افشانی، علی صالحی
چکیده:   (2417 مشاهده)

چکیده : زمینه و هدف: امروزه کیفیت همراه با مطلوبیت توأماً و مترادف با هم تعریف می شود. این مفهوم با آنچه که در گذشته از کیفیت استباط می شد، تفاوت بسیار دارد و طبعاً مستلزم آنست که اندیشه و تفکر رسیدن به کیفیت بهتر به فرآیند تولید راه یابد و آنرا متحول سازد. هدف مدیریت کیفیت جامع، ایجاد تحول در شیوه عملکرد و فعالیتهای سازمانی است. به منظور درک صحیح از اهمیت مدیریت کیفیت جامع و میزان اثربخشی آن در صنایع، ابتدا میبایست باوری عمیق نسبت به مفاهیم، فلسفه و همچنین مبانی اصولی آن ایجاد شود. بنابراین، در تحقیق حاضر، با هدف بررسی موانع و ارائه راهکارهای مناسب جهت برقراری نظام مدیریت کیفیت جامع (TQM) در بیمارستان فاطمه زهرا(س) شهرستان ساری با استفاده از مدل مفهومی تلاش دارد که در این راه قدمی بردارد. روش بررسی: از میان جامعه آماری 100 موردی مدیران، سرپرستان و مشتریان و بیماران بیمارستان فاطمه زهرا(س) شهرستان ساری، تعداد 80 مورد به عنوان نمونه آماری انتخاب، سپس با جمع آوری داده ها و اطلاعات لازم با استفاده از ابزار پرسشنامه، در قالب روش تحقیق کتابخانه ای و میدانی و استفاده از نرم افزار SPSS مورد آنالیز توصیفی و با تست های فریدمن و خی دومورد آنالیز آماری قرار گرفته است. یافته‌ها: میزان تأثیر خط مشی به میزان 09/4، ساختارسازمانی05/2، رضایتمندی مشتریان 26/4، قیمت 55/3 و تأمین کنندگان 13/1است. نتایج تحقیق نشان دهنده تأیید کل فرضیه ها، یعنی کل فرضیه های پنجگانه در اثربخشی نظام مدیریت کیفیت جامع مؤثر است. نتیجه‌گیری : بیشترین میزان تأثیر اثربخشی نظام مدیریت کیفیت جامع رضایتمندی مشتریان است. منطق این مورد را می‌ توان از تئوری های موجود، فرض دلیل نمود. زیرا بیمارستان بدون مشتری و بیمار نمی تواند دوام بیاورد و در واقع مشتری قلب تپنده سازمان است. این بیمارستان به جهت جوان بودن دارای نیروهای بالقوه جهت انجام هرگونه تغییر و دستیابی به پیشرفت و توسعه در زمینه اهداف مورد نظر خود می باشد.

واژه‌های کلیدی: موانع، مدیریت کیفیت جامع، ارائه راهکار، بیمارستان فاطمه زهرا(س) شهرستان ساری
متن کامل [PDF 402 kb]   (19 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۳/۵/۲۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Okazi A, Solimani A, Norozinodehi A, Golafshani A, Salehi A. Study of barriers and offering proper strategies for establishing Comprehensive the quality management system. JPE. 2014; 1 (1) :30-41
URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-22-fa.html
عکاظی آذین، سلیمانی آریا، نوروزی نودهی عزیز، گل‌افشانی علی، صالحی علی. بررسی موانع و ارائه راهکارهای مناسب جهت برقراری نظام مدیریت کیفیت جامع (TQM)در بیمارستان فاطمه زهرا (س) شهرستان ساری. مجله مهندسی فرآیندها. 1392; 1 (1) :30-41

URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-22-fa.html

دوره 1، شماره 1 - ( بهمن 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Journal of Process Engineering

با عرض سلام
 لطفا طبق توضیحاتی که شفاها خدمت شما، عرض شد. در قسمت بارگذاری فایل فرعی باید فرم تعهد نامه پیوست شود.
 در قسمت فایل بدون نام نویسندگان ، فایل مقاله (که نام نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی حذف شده باشد) بارگذاری شود.

و در قسمت بارگذاری فایل اصلی(مشخصات نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی و به صورت فایل word) بارگذاری کنید .
 لطفا به نکات راهنمای تدوین برای نویسندگان توجه کافی شود و پس از اماده نمودن مقاله نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید

با تشکر 13/10/95

Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 804 queries by yektaweb 3506