[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 11 - ( 11-1397 ) ::
جلد 5 شماره 11 صفحات 18-28 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و اولویت بندی شاخص های موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه (به انضمام مطالعه موردی)
عاطفه حاج ابوکهکی، عبدالله نعامی، کیامرث فتحی هفشجانی، محمد تقی پور*
چکیده:   (281 مشاهده)
سابقه و هدف: امروزه اهمیت مشتری در سازمان‌ها چنان بالا رفته است که گرایش سازمان‌ها از محصول‌محوری به مشتری‌محوری تغییر یافته است. از این روست که از دهه گذشته رویکرد به مباحثی چون مدیریت روابط مشتری در بین سازمان‌ها افزایش یافته و سازمان‌ها به خوبی ضرورت مسائلی چون درک نیاز مشتری، کاهش هزینه‌های جلب مشتری جدید و نگهداری مشتری قدیمی را احساس کرده‌اند.
مواد و روش‌ها: در این پژوهش که پژوهشی کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است، پس از شناسایی عوامل موثر بر پیاده­سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه، به منظور بررسی شدت اثر معیارها و زیرمعیارها بر یکدیگر از تکنیک فازی استفاده شد.
استنتاج: نتایج حاصل از این روش نشان می دهد که «ساختار سازمانی» دارای بیشترین میزان تأثیرگذاری و «منابع انسانی» نیز دارای بیشترین میزان تأثیرپذیری در میان عوامل اصلی است.
واژه‌های کلیدی: برنامه ریزی مدیریت ارتباط با مشتری، روش فازی، بیمه
متن کامل [PDF 4186 kb]   (78 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مهندسی صنایع
دریافت: ۱۳۹۶/۶/۷ | پذیرش: ۱۳۹۶/۷/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haj Abukahaki A, Naami A, Fathi hafshejani K, Taghipour M. Identificaion and prioritization of effective indicators on optimal implementation of customer reiationship management in the insurance industry(including case study). JPE. 2019; 5 (11) :18-28
URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-158-fa.html

حاج ابوکهکی عاطفه، نعامی عبدالله، فتحی هفشجانی کیامرث، تقی پور محمد. شناسایی و اولویت بندی شاخص های موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه (به انضمام مطالعه موردی). مجله مهندسی فرآیندها. 1397; 5 (11) :18-28

URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-158-fa.html



دوره 5، شماره 11 - ( 11-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Journal of Process Engineering

با عرض سلام
 لطفا طبق توضیحاتی که شفاها خدمت شما، عرض شد. در قسمت بارگذاری فایل فرعی باید فرم تعهد نامه پیوست شود.
 در قسمت فایل بدون نام نویسندگان ، فایل مقاله (که نام نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی حذف شده باشد) بارگذاری شود.

و در قسمت بارگذاری فایل اصلی(مشخصات نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی و به صورت فایل word) بارگذاری کنید .
 لطفا به نکات راهنمای تدوین برای نویسندگان توجه کافی شود و پس از اماده نمودن مقاله نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید

با تشکر 13/10/95

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3991