:: دوره 6، شماره 12 - ( 3-1398 ) ::
جلد 6 شماره 12 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر تعهد سازمانی کارکنان حوزه های ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه در سال 1397
یداله حمیدی ، لیلی تاپاک ، علی بیکمرادی ، زینب طه*
چکیده:   (1473 مشاهده)
سابقه وهدف : ارتباطات فرآیندی حیاتی و پویا در سازمان است و ارتباط موثر می تواند به یکی از مهمترین اهداف سازمان ها تبدیل گردد.  یافته ها نشان میدهد مهارت های ارتباطی  به عنوان یکی از مهارت های اساسی مدیران بر تعهد کارکنان تاثیر گذار میباشد. تعهد سازمانی عاملی است که علاقه و دلبستگی فرد را به سازمان افزایش می دهد
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مهارتهای ارتباطی بر تعهد در حوزه ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه انجام گرفته است .
مواد و روش ها : مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی – تحلیلی به صورت مقطعی میباشدکه جامعه آماری را کارکنان ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه تشکیل میدادندکه 250نفر آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها سه پرسشنامه استاندارد شامل پرسشنامه های دموگرافی- مهارتهای ارتباطی و تعهد سازمانی  بود و تحلیل داده ها به روش همبستگی و تحلیل رگرسیون با کمک نرم افزارSPSS  انجام شد.
یافته ها:  نتایج نشاندهنده وجود رابطه مستقیم و معناداری بین مهارت ارتباطی با تعهد سازمانی می باشد علاوه بر این میانگین مهارت ارتباطی مدیران  و تعهد سازمانی  کارکنان ، در حد متوسط ارزیابی گردید .
نتیجه گیری: به نظر می رسد مدیران برای بالابردن میزان نفوذ خود باید به تقویت مهارتهای ارتباطی خود بپردازند.و از طریق توجه به مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها و با استفاده ازسیستم های تشویقی مناسب ،سعی در افزایش تعهد کارکنان نمایند.
 
واژه‌های کلیدی: مهارت ارتباطی، تعهد سازمانی، کارکنان ستادی کرمانشاه
متن کامل [PDF 452 kb]   (734 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
دریافت: 1397/10/11 | پذیرش: 1398/3/12 | انتشار: 1398/3/25


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 12 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها