:: دوره 5، شماره 11 - ( 11-1397 ) ::
جلد 5 شماره 11 صفحات 44-30 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در بیمه ایران (به انضمام مطالعه موردی)
مریم علمدار خولکی* ، عبدالله نعامی ، محمد تقی پور
چکیده:   (2762 مشاهده)
سابقه و هدف: در دنیای امروز سرمایه اصلی بسیاری از سازمان­ها، برند آن سازمان است. در تحقیق حاضر به تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی برارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در بیمه ایران پرداخته شد.
مواد و روش­ها:  تحقیق فوق از نظر هدف، کاربردی واز منظر روش، توصیفی می­باشد.تعداد نمونه، 384 نفر از کلیه مشتریان بیمه ایران در منطقه 5 شهر تهران که به صورت غیراحتمالی در دسترس و براساس فرمول کوکران انتخاب شد که با استفاده از آزمون کلومروف اسمیرینوف، تی تک نمونه­ای و رگرسیون به بررسی تأثیر بین فرضیه پرداخته شد.
یافته ها:  یافته ها نشان می­دهد که مدیران می بایست توجه بیشتری به نظم علیتی مربوط به ارزش برند داشته باشند. مدیران می بایست ابتدا آگاهی از برند را به عنوان ابزاری مرجع در زمینه‌ی ارتباطات مختلف با برند، هم چون ارزش آن از دید مشتری، و ویژگی­های ادراک شده در مورد برند در نظر بگیرند. در ادامه و به عنوان راهی برای ایجاد وفاداری بیشتر، مدیران می­بایست تمرکز بیشتری بر مساله‌ی ارتباط با برند داشته باشند.
استنتاج: تبلیغات بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در بیمه ایران تأثیر دارد و بیمه ایران می تواند بر شناخت بهترکاربران تأثیرگذار باشد، بطوریکه کاربران با دیدن تبلیغات بیمه ایران، به این برند وفادار شده و شهرت سازمان بیشتر می شود.
واژه‌های کلیدی: ارزش برند - شهرت سازمان - بیمه
متن کامل [PDF 8514 kb]   (597 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مهندسی صنایع
دریافت: 1396/6/7 | پذیرش: 1397/11/13 | انتشار: 1398/4/11


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 11 - ( 11-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها