:: دوره 4، شماره 3 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 4 شماره 3 صفحات 47-62 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بین مهارت‌های فردی و مهارت‌های سازمانی مدیریت زمان در مدیران مقطع متوسطه شهر بابل
سمیره مرتضوی کیاسری، ارسطو گوران اوریمی *، معصومه صمدی، منوچهر نوذری
چکیده:   (166 مشاهده)

سابقه و هدف: هدف از این پژوهش  بررسی رابطه بین مهارت­های فردی و مهارت­های سازمانی مدیریت زمان در مدیران مقطع متوسطه شهر بابل می باشد.

روش­ها: جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مدیران مدارس متوسطه شهر بابل و حجم نمونه برابر با 56  نفر می باشد که ازاین تعداد28 نفر زن و28 نفر مرد می باشند. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی می باشد و برای بررسی سوالات ویژه پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و صوری استفاده شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ بررسی و مقدار آن88% محاسبه شد. برای تحلیل نتایج آمار توصیفی و آمار استنباطی، از ضریب همبستگی پیرسون، آزمونt برای گروه­های مستقل و تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده گردیده است.

یافته­ها: نتایح کلی پژوهش نشان داده است که بین مهارتهای فردی و مهارت­های سازمانی مدیریت زمان و بین مهارت­های فردی مدیریت زمان و بعد مهارت سازمانی (هدف­گذاری، اولویت بندی اهداف و فعالیت­ها، برنامه ریزی عملیاتی، تفویض اختیار، مدیریت جلسات، مدیریت ارتباطات)رابطه مثبت و
معنی­دار وجود دارد.

نتیجه­گیری: کسب مهارت در زمینه مدیریت زمان نیز همانند سایر فنون مدیریت نیازمند آموزش و کارآموزی است و از آنجا که در شرایط کنونی هیچ­گونه اقدامی در این زمینه صورت نمی­گیرد, لذا
نمی توان انتظار داشت کسب این مهارت به میزان تحصیلات , سن مدیر ارتباط داشته باشد.

واژه‌های کلیدی: مهارت‌های فردی و مهارت‌های سازمانی، مدیریت زمان
متن کامل [PDF 483 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۳/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۲



XML   English Abstract   Print


دوره 4، شماره 3 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها