[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 10 - ( 4-1397 ) ::
جلد 4 شماره 10 صفحات 33-16 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه ابعاد و مؤلفه های سازمان هولوگرافیک جهت طراحی چهارچوب مفهومی در اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان
مرضیه دلیر خانلق*، بهرنگ اسماعیلی شاد
چکیده:   (1972 مشاهده)
سابقه و هدف: در عصر جدید سازمان­ها مایلند تا ویژگی­ها و اهداف حاکم بر کل سازمان در یکایک اجزاء آن­ها نمایان شود. این امر باعث تبلور ویژگی کل گرائی و پیدایش سازمان­های هولوگرافیک شده است. هدف پژوهش، طراحی چهارچوب مفهومی سازمان هولوگرافیک است.
مواد و روش­ ها: پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی است. جامعه آماری شامل کارکنان اداره آموزش و پرورش شیروان در سال 1394 به تعداد 90 نفر بوده که با توجه به جدول مورگان 73 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار، پرسشنامه محقق ساخته 27 گویه ای است که دارای روایی صوری و محتوایی می­باشد و پایایی آن با آلفای کرونباخ 86/0 بدست آمد. برای تحلیل ابعاد و مؤلفه ها، پس از مطالعه محتوایی در متون علمی، از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد.  
یافته­ ها: یافته ها نشان می­دهد هریک از ابعاد سازمان هولوگرافیک دارای وضعیت مناسبی بوده است و نتایج آزمون فریدمن نشان می­دهد که در بعد محیط کل گرا، تفکر سیستمی بالاترین و انعطاف پذیری، پایین ترین رتبه؛ در بعد ساختار هوشمندانه، هوش سازمانی بالا ترین و کاهش سلسله مراتب کم ترین رتبه؛ در بعد ظرفیت سازی پویا، یادگیری دو حلقه ای بالاترین و تیم های کاری کم ترین رتبه؛ در بعد سرمایه انسانی کارآمد، اندیشه خلاق بالاترین و مشارکت در تصمیم گیری کم ترین رتبه میانگین را به خود اختصاص داده است. در بعد خود مدیریتی فزاینده خود سازماندهی بالاترین و آتوپیا کم ترین رتبه میانگین را به خود اختصاص داده است.
استنتاج: آموزش و پرورش می تواند خود را با تغییرات محیطی وفق دهد و با اتخاذ استراتژی های مناسب، در جهت تحقق استقرار یک سازمان هولوگرافیک حرکت کند.
واژه‌های کلیدی: سازمان هولوگرافیک، خود مدیریتی فزاینده، ساختار هوشمندانه، سرمایه انسانی کارآمد، ظرفیت سازی پویا
متن کامل [PDF 387 kb]   (1310 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت برنامه ریزی آموزشی
دریافت: 1396/1/26 | پذیرش: 1396/12/26 | انتشار: 1397/4/16
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The investigation of holographic organization components to provide a conceptual framework in Shirvans Department of Education. JPE 2018; 4 (10) :16-33
URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-113-fa.html

دلیر خانلق مرضیه، اسماعیلی شاد بهرنگ. مطالعه ابعاد و مؤلفه های سازمان هولوگرافیک جهت طراحی چهارچوب مفهومی در اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان. مجله مهندسی فرآیندها. 1397; 4 (10) :16-33

URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-113-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 10 - ( 4-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Journal of Process Engineering

با عرض سلام
 لطفا طبق توضیحاتی که شفاها خدمت شما، عرض شد. در قسمت بارگذاری فایل فرعی باید فرم تعهد نامه پیوست شود.
 در قسمت فایل بدون نام نویسندگان ، فایل مقاله (که نام نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی حذف شده باشد) بارگذاری شود.

و در قسمت بارگذاری فایل اصلی(مشخصات نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی و به صورت فایل word) بارگذاری کنید .
 لطفا به نکات راهنمای تدوین برای نویسندگان توجه کافی شود و پس از اماده نمودن مقاله نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید

با تشکر 13/10/95

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645