نقش و جایگاه مهندسی ارزش در تعمیر و نگهداری تجهیزات
|
هادی پازوکی طرودی* |
|
|
چکیده: (2351 مشاهده) |
امروزه لزوم تولید خدمت/ محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و قابل عرضه به مشتریان از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد بطوریکه اگر محصول قابل عرضه به مشتریان در بازار رقابتی حاکم و در مقایسه با محصولات رقبا، نیاز مشتریان را برآورده ننماید ادامه حیات شرکتها و سازمانها و حفظ بقای آنها با مشکل مواجه میگردد .
از طرفی با توجه به آنکه، کیفیت مناسب خدمت/محصول جهت ارائه به مشتریان در بازارها به عنوان یکی از فاکتورهای کالا / محصول قابل عرضه به مشتریان میباشد، لازم است شرکتها و سازمانها از دستگاهها و تجهیزات مناسب جهت حصول آن بهره گیرند. از طرفی تجهیزات و دستگاههای مذکور با توجه به شرایط کاری مختلف و تاثیرات اقلیمی و تنوع تولیدات و تغییرات تکنولوژیکی و نگرشها و سیاستهای جدید مدیریتی و نوع تعامل نیروی انسانی و ماشین آلات در معرض فرسودگی و شکست قرار میگیرند بنابراین بهرهگیری از سیستم نگهداری و تعمیرات و استفاده از آن و صرفهجویی از هزینههای هنگفت خرید تجهیزات و دستگاههای جدید رونق مییابد. این سیستم به منظور افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات و دستگاههای تولیدی و کاهش نرخ خرابی آنها طراحی گردیده است. تعمیر و نگهداری مناسب و نظاممند علاوه بر کاهش هزینههای ناشی از در دسترس نبودن تجهیزات و ایمنی محیط کار، کیفیت محصولات را افزایش داده و سبب بهره وری تولید خواهد گردید. |
|
واژههای کلیدی: مهندسی ارزش، نگهداری و تعمیرات، هزینه، چرخه تعمیرات و نگهداری |
|
متن کامل [PDF 304 kb]
(1248 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
مهندسی صنایع دریافت: 1396/8/25 | پذیرش: 1396/9/24 | انتشار: 1397/4/16
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|