[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 5 - ( 7-1395 ) ::
جلد 3 شماره 5 صفحات 72-62 برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت کیفیت فراگیر و الگوی عملی برای استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان ها
میترا هاشمی*، رضا یوسفی سعیدآبادی، زهره زمانی کوتنایی، حوریه باکری، نفیسه نیکو
چکیده:   (1643 مشاهده)
ظهور سازمان های اجتماعی و گسترش بیش از پیش آنها از ویژگی های بارز تمدن است.در عصر پرشتاب و پرتلاطم حاضر،سازمان برای نیل به اهداف خود به نوعی مدیریت متناسب با ساختارخود نیاز دارد و مدیر باید سازمان را به سمتی سوق دهد که به کیفیت محصولات و خدمات خود توجه نماید.آنچه که مدیریت کیفیت را از یک مدیریت سنتی متمایز می کند عبارت است از :
توجه به فرآیند ها بجای سازمان­ها، توجه به بهبود فرآیندها بجای کار کردن فقط بر خروجی­ها و نتیجه، توجه به مشارکت تمام کارکنان در فرآیند اصلاح و بهبود، توجه به بهینه سازی عملکرد سیستم در مقابل بهینه سازی مولفه های سیستم، تقویت و نیرومند کردن سازمان،افزایش اطمینان مشتری و تقویت ارتباطات درون و بیرون سازمان، کاهش فعالیت غیر ضروری و هزینه زا و افزایش سوددهی، شکل دادن بنیادین جهت بهبود فعالیتهایی که در درون سیستم مدیریت کیفیت انجام می شود.
در مدیریت کیفیت سوال این است که سیستم چگونه تغییر کند تا با آینده انطباق یافته و آن را تحت تأثیر قرار دهد.استقرار یک سیستم مدیریت کیفیت فراگیر در یک سازمان شرایطی را ایجاد می نماید تا کلیه فعالیت­های اجرایی فرآیندی گردد. اجرایی گشتن فرآیندها،وحدت رویه را درون سیستم موجب می گردد ضمن اینکه از پتانسیل­های بالقوه در کارکنان برای تعریف فرآیندها استفاده می گردد. در جایی که هر عملیات اجرایی بر اساس فرآیند شکل می گیرد،می توان انتظار داشت که،تصمیم گیریها بر ای سازمان اثر بخشی را به همراه داشته باشد با توجه به اینکه در
مدیریت کیفیت فراگیر و الگوی عملی برای استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان ها
دنیای امروز، اثر بخشی یک سازمان با جلب رضایت مشتری سنجیده می گردد، لذا سیستم مدیریت کیفیت ،توانایی پاسخگویی به نیاز مشتریان را دارا می باشد.
واژه‌های کلیدی: مدیریت کیفیت فراگیر، الگوی عملی، استقرار مدیریت کیفیت فراگیر، مشتری گرایی، رهبری، مشارکت کارکنان، رویکرد فرآیندنگر
متن کامل [PDF 461 kb]   (636 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: 1397/7/9 | پذیرش: 1397/7/9 | انتشار: 1397/7/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Total quality management and operational model for the implementation of TQM in organizations. JPE 2016; 3 (5) :62-72
URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-139-fa.html

هاشمی میترا، یوسفی سعیدآبادی رضا، زمانی کوتنایی زهره، باکری حوریه، نیکو نفیسه. مدیریت کیفیت فراگیر و الگوی عملی برای استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان ها. مجله مهندسی فرآیندها. 1395; 3 (5) :62-72

URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-139-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 5 - ( 7-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Journal of Process Engineering

با عرض سلام
 لطفا طبق توضیحاتی که شفاها خدمت شما، عرض شد. در قسمت بارگذاری فایل فرعی باید فرم تعهد نامه پیوست شود.
 در قسمت فایل بدون نام نویسندگان ، فایل مقاله (که نام نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی حذف شده باشد) بارگذاری شود.

و در قسمت بارگذاری فایل اصلی(مشخصات نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی و به صورت فایل word) بارگذاری کنید .
 لطفا به نکات راهنمای تدوین برای نویسندگان توجه کافی شود و پس از اماده نمودن مقاله نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید

با تشکر 13/10/95

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645