[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 12 - ( 3-1398 ) ::
جلد 6 شماره 12 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر تعهد سازمانی کارکنان حوزه های ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه در سال 1397
یداله حمیدی ، لیلی تاپاک ، علی بیکمرادی ، زینب طه*
چکیده:   (1993 مشاهده)
سابقه وهدف : ارتباطات فرآیندی حیاتی و پویا در سازمان است و ارتباط موثر می تواند به یکی از مهمترین اهداف سازمان ها تبدیل گردد.  یافته ها نشان میدهد مهارت های ارتباطی  به عنوان یکی از مهارت های اساسی مدیران بر تعهد کارکنان تاثیر گذار میباشد. تعهد سازمانی عاملی است که علاقه و دلبستگی فرد را به سازمان افزایش می دهد
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مهارتهای ارتباطی بر تعهد در حوزه ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه انجام گرفته است .
مواد و روش ها : مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی – تحلیلی به صورت مقطعی میباشدکه جامعه آماری را کارکنان ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه تشکیل میدادندکه 250نفر آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها سه پرسشنامه استاندارد شامل پرسشنامه های دموگرافی- مهارتهای ارتباطی و تعهد سازمانی  بود و تحلیل داده ها به روش همبستگی و تحلیل رگرسیون با کمک نرم افزارSPSS  انجام شد.
یافته ها:  نتایج نشاندهنده وجود رابطه مستقیم و معناداری بین مهارت ارتباطی با تعهد سازمانی می باشد علاوه بر این میانگین مهارت ارتباطی مدیران  و تعهد سازمانی  کارکنان ، در حد متوسط ارزیابی گردید .
نتیجه گیری: به نظر می رسد مدیران برای بالابردن میزان نفوذ خود باید به تقویت مهارتهای ارتباطی خود بپردازند.و از طریق توجه به مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها و با استفاده ازسیستم های تشویقی مناسب ،سعی در افزایش تعهد کارکنان نمایند.
 
واژه‌های کلیدی: مهارت ارتباطی، تعهد سازمانی، کارکنان ستادی کرمانشاه
متن کامل [PDF 452 kb]   (938 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
دریافت: 1397/10/11 | پذیرش: 1398/3/12 | انتشار: 1398/3/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hamidi Y, Tapak L, Bikmoradi A, Taha Z. The Effect of Managers' Communication Skills on Organizational Commitment among Employees of the Headquarters of Health Centers in Kermanshah Province in 1397. JPE 2019; 6 (12) :1-13
URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-143-fa.html

حمیدی یداله، تاپاک لیلی، بیکمرادی علی، طه زینب. بررسی تاثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر تعهد سازمانی کارکنان حوزه های ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه در سال 1397. مجله مهندسی فرآیندها. 1398; 6 (12) :1-13

URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-143-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 12 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Journal of Process Engineering

با عرض سلام
 لطفا طبق توضیحاتی که شفاها خدمت شما، عرض شد. در قسمت بارگذاری فایل فرعی باید فرم تعهد نامه پیوست شود.
 در قسمت فایل بدون نام نویسندگان ، فایل مقاله (که نام نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی حذف شده باشد) بارگذاری شود.

و در قسمت بارگذاری فایل اصلی(مشخصات نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی و به صورت فایل word) بارگذاری کنید .
 لطفا به نکات راهنمای تدوین برای نویسندگان توجه کافی شود و پس از اماده نمودن مقاله نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید

با تشکر 13/10/95

Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710