[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 15 - ( 6-1400 ) ::
جلد 9 شماره 15 صفحات 45-33 برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت روابط با مشتریان به کمک فرآیند بسترسازی شبکه‌های اجتماعی
سحر سالار* ، زهرا وظیفه ، عادله دقتی
چکیده:   (1163 مشاهده)
 سابقه و هدف: در عصر ارتباطات، شبکه­های اجتماعی به­عنوان یکی از پدیده­های جهان معاصر و  یکی از بحث­انگیزترین امکانات در فضای مجازی به شمار می‌روند. با وجود این، مشاهدات و مطالعات نشان می­دهد که بسیاری از سازمان­ها نه تنها نوآور و خلاق نیستند، بلکه حتی در هماهنگی با تحولات و پیشرفت­ها و تغییرات عصر حاضر نیز ناتوان مانده و اغلب با شیوه­های ناکارآمد سنتی اداره می­شوند. از طرف دیگر، با توجه به اهمیت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور، ضرورت بکارگیری شبکه‌های اجتماعی در آن­ها بیش از پیش احساس می‌شود. از این­رو، هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه­ی بین شبکه­های اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتریان و سپس رتبه­بندی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتریان می­باشد.
مواد و روش‌ها: ایﻦ پژوهش از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف، ﮐﺎرﺑﺮدی و ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ شیوه گردآوری داده‌ها، توصیفی_ ﭘﯿﻤﺎیﺸﯽ اﺳﺖ. جامعه آماری شامل کارکنان شعب بانک رفاه شهرستان زاهدان می­باشد که 83 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند و به منظور آزمون فرضیه‌ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد، بین شبکه­های اجتماعی و مؤلفه‌های آن با مدیریت ارتباط با مشتریان رابطه مثبت و معناداری (6/32=r) وجود دارد، و نتایج حاصل از رتبه­بندی نیز نشان از اهمیت ویژه بعد تمرکز بر مشتریان کلیدی دارد.
استنتاج: با توجه به نتایج پژوهش، به مسئولین و مدیران بانک‌‌های کشور پیشنهاد می­شود که تمرکز اصلی خود را بر بعد تمرکز بر مشتریان کلیدی قرار دهند، تا بتوانند اثربخشی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان را به شکل مناسبی بهبود بخشند.


واژه‌های کلیدی: شبکه‌های اجتماعی، مدیریت روابط با مشتری، ANP
متن کامل [PDF 467 kb]   (373 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت بازرگانی
دریافت: 1397/11/28 | پذیرش: 1400/3/23 | انتشار: 1400/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

salar S, vazife Z, deghati A. Customer Relationship Management With The Help Of The Social Networks process. JPE 2021; 9 (15) :33-45
URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-146-fa.html

سالار سحر، وظیفه زهرا، دقتی عادله. مدیریت روابط با مشتریان به کمک فرآیند بسترسازی شبکه‌های اجتماعی. مجله مهندسی فرآیندها. 1400; 9 (15) :33-45

URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-146-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 15 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Journal of Process Engineering

با عرض سلام
 لطفا طبق توضیحاتی که شفاها خدمت شما، عرض شد. در قسمت بارگذاری فایل فرعی باید فرم تعهد نامه پیوست شود.
 در قسمت فایل بدون نام نویسندگان ، فایل مقاله (که نام نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی حذف شده باشد) بارگذاری شود.

و در قسمت بارگذاری فایل اصلی(مشخصات نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی و به صورت فایل word) بارگذاری کنید .
 لطفا به نکات راهنمای تدوین برای نویسندگان توجه کافی شود و پس از اماده نمودن مقاله نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید

با تشکر 13/10/95

Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710