سابقه و هدف: در عصر ارتباطات، شبکههای اجتماعی بهعنوان یکی از پدیدههای جهان معاصر و یکی از بحثانگیزترین امکانات در فضای مجازی به شمار میروند. با وجود این، مشاهدات و مطالعات نشان میدهد که بسیاری از سازمانها نه تنها نوآور و خلاق نیستند، بلکه حتی در هماهنگی با تحولات و پیشرفتها و تغییرات عصر حاضر نیز ناتوان مانده و اغلب با شیوههای ناکارآمد سنتی اداره میشوند. از طرف دیگر، با توجه به اهمیت بانکها در نظام اقتصادی کشور، ضرورت بکارگیری شبکههای اجتماعی در آنها بیش از پیش احساس میشود. از اینرو، هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطهی بین شبکههای اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتریان و سپس رتبهبندی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتریان میباشد.
مواد و روشها: ایﻦ پژوهش از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف، ﮐﺎرﺑﺮدی و ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ شیوه گردآوری دادهها، توصیفی_ ﭘﯿﻤﺎیﺸﯽ اﺳﺖ. جامعه آماری شامل کارکنان شعب بانک رفاه شهرستان زاهدان میباشد که 83 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند و به منظور آزمون فرضیهها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.
یافتهها: نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد، بین شبکههای اجتماعی و مؤلفههای آن با مدیریت ارتباط با مشتریان رابطه مثبت و معناداری (6/32=r) وجود دارد، و نتایج حاصل از رتبهبندی نیز نشان از اهمیت ویژه بعد تمرکز بر مشتریان کلیدی دارد.
استنتاج: با توجه به نتایج پژوهش، به مسئولین و مدیران بانکهای کشور پیشنهاد میشود که تمرکز اصلی خود را بر بعد تمرکز بر مشتریان کلیدی قرار دهند، تا بتوانند اثربخشی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان را به شکل مناسبی بهبود بخشند.
salar S, vazife Z, deghati A. Customer Relationship Management With The Help Of The Social Networks process. JPE 2021; 9 (15) :33-45 URL: http://jpe.mazums.ac.ir/article-1-146-fa.html
سالار سحر، وظیفه زهرا، دقتی عادله. مدیریت روابط با مشتریان به کمک فرآیند بسترسازی شبکههای اجتماعی. مجله مهندسی فرآیندها. 1400; 9 (15) :33-45
با عرض سلام
لطفا طبق توضیحاتی که شفاها خدمت شما، عرض شد. در قسمت بارگذاری فایل فرعی باید فرم تعهد نامه پیوست شود.
در قسمت فایل بدون نام نویسندگان ، فایل مقاله (که نام نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی حذف شده باشد) بارگذاری شود.
و در قسمت بارگذاری فایل اصلی(مشخصات نویسندگان هم در چکیده فارسی و هم انگلیسی و به صورت فایل word) بارگذاری کنید .
لطفا به نکات راهنمای تدوین برای نویسندگان توجه کافی شود و پس از اماده نمودن مقاله نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید