بررسی رابطه بین مهارتهای فردی و مهارتهای سازمانی مدیریت زمان در مدیران مقطع متوسطه شهر بابل
|
سمیره مرتضوی کیاسری، ارسطو گوران اوریمی*، معصومه صمدی، منوچهر نوذری |
|
|
چکیده: (2848 مشاهده) |
سابقه و هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین مهارتهای فردی و مهارتهای سازمانی مدیریت زمان در مدیران مقطع متوسطه شهر بابل می باشد.
روشها: جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مدیران مدارس متوسطه شهر بابل و حجم نمونه برابر با 56 نفر می باشد که ازاین تعداد28 نفر زن و28 نفر مرد می باشند. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی می باشد و برای بررسی سوالات ویژه پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و صوری استفاده شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ بررسی و مقدار آن88% محاسبه شد. برای تحلیل نتایج آمار توصیفی و آمار استنباطی، از ضریب همبستگی پیرسون، آزمونt برای گروههای مستقل و تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده گردیده است.
یافتهها: نتایح کلی پژوهش نشان داده است که بین مهارتهای فردی و مهارتهای سازمانی مدیریت زمان و بین مهارتهای فردی مدیریت زمان و بعد مهارت سازمانی (هدفگذاری، اولویت بندی اهداف و فعالیتها، برنامه ریزی عملیاتی، تفویض اختیار، مدیریت جلسات، مدیریت ارتباطات)رابطه مثبت و
معنیدار وجود دارد.
نتیجهگیری: کسب مهارت در زمینه مدیریت زمان نیز همانند سایر فنون مدیریت نیازمند آموزش و کارآموزی است و از آنجا که در شرایط کنونی هیچگونه اقدامی در این زمینه صورت نمیگیرد, لذا
نمی توان انتظار داشت کسب این مهارت به میزان تحصیلات , سن مدیر ارتباط داشته باشد. |
|
واژههای کلیدی: مهارتهای فردی و مهارتهای سازمانی، مدیریت زمان |
|
متن کامل [PDF 548 kb]
(1813 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزشی دریافت: 1395/4/5 | پذیرش: 1395/4/14 | انتشار: 1396/10/1
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|