رابطه برنامهریزی استراتژیک با بازاریابی کار آفرینانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران
|
جلال عبدی هولایی، سعید صفاریان همدانی، رضا یوسفی سعیدآبادی، محمد تقی پور* |
|
|
چکیده: (2586 مشاهده) |
زمینه و هدف: این پژوهش به بررسی «رابطه برنامهریزی استراتژیک با بازاریابی کار آفرینانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران» پرداخته است و از نظر هدف، کاربردی است.
مواد و روش ها: روش تحقیق از نظر ماهیت روش جمعآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است،. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شاغل در بانک صادرات منطقه شمال تهران به تعداد 1200 نفر در پنج حوزه و شش شعبه ممتاز است، که 350 نفر زن، و 850 نفر مرد میباشند. برای تعیین حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان، تعداد 291 نفر تعیین، که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بر حسب جنسیت، 85 زن و 206 مرد به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه برنامهریزی استراتژیک بر مبنای مدل برایسون (1999)، پرسشنامه بازاریابی کارآفرینانه فیور و همکاران (2013) است. پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه برنامهریزی استراتژیک 72/0 و پرسشنامه بازاریابی کارآفرینانه به میزان 87/0 بدست آمد.
یافته ها: تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نشان داد رابطه همبستگی معنیداری بین برنامهریزی استراتژیک با چهار مولفه بازاریابی کارآفرینانه شامل فرصت هشیاری(69/0)، نوآوری معطوف به مصرف کننده (82/0)، ایجاد ارزش (51/0)، و مدیریت ریسک (90/0) » وجود دارد.
استنتاج: مدیریت ریسک» و «فرصت هشیاری » از مولفههای بازاریابی کارافرینانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران (آماره 4.105 t = ، با مقدار 0.012= Sig. ؛ آماره 2.023 t = ، با مقدار 0.037 = Sig.) بیشترین تاثیر را از یرنامهریزی استراتژیک میپذیرد. و کمترین تاثیر مربوط به مولفه « ایجاد ارزش » با (آماره 1.545- t = ، با مقدار 0.280 = Sig) میباشد. |
|
واژههای کلیدی: برنامهریزی استراتژیک، بازاریابی کارافرینانه، بانک صادرات، منطقه شمال تهران |
|
متن کامل [PDF 324 kb]
(1193 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت دولتی دریافت: 1396/5/17 | پذیرش: 1396/5/28 | انتشار: 1397/4/16
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|